Bounty-gombóc

Hozzávalók kb. 45-50 db golyóhoz:
1 dl víz, 17 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 12,5 dkg vaj, 17 dkg kókuszreszelék, 14 dkg sovány tejpor

A vízből és a kétféle cukorból szirupot főzünk, majd ha kész, hozzáadjuk a vajat és megvárjuk, míg kihűl.
Ha langyosra hűlt, hozzáadjuk a kókuszreszeléket és a tejport, jól összekeverjük.
Én megvártam, míg teljesen kihűl a massza, aztán betettem a hűtőbe és ott volt egy teljes éjszakán át.
Reggel kivettem és gyorsan golyókat formáztam a masszából, tálcára tettem és visszatettem a golyókat a hűtőbe.
A csokizás előtt egy órával még a mélyhűtőbe is betettem a tálcányi golyót.
Végül következett a csoki bevonás, a zserbógombócoknál ismertetett módszerrel, amelyet ezúttal meg is örökítettünk, a jobb érthetőség kedvéért. Nem vitás, Maci nevét imába foglalhatjuk a hungarocell konyhai felhasználásának felfedezéséért.
Tehát: A tortabevonót/étcsokit egy kicsike lábosban gőz fölött megolvasztjuk és belekeverjük az olajat. Helyet csinálunk a pulton: balkéznél a lehűlt gombócokkal teli tálca, mellette fogpiszkálók, középen a csokit tartalmazó lábos, jobb kéznél másik tálca, rajta a hungarocell. A gombócba beleszúrjuk a fogpiszkálót, a csokis lábost kicsit megdöntjük, megforgatjuk a csokiban a golyót és gyorsan beleszúrjuk a hungarocellbe. Ha mind megvan, akkor visszatesszük az egészet a hűtőbe, majd ha megdermedt a csoki, megesszük.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése